Sunday, March 13, 2011

im back dan watak duniawi.




 hye peeps :)



saya sudah berpijak dibumi yang nyata kembali ke parit raja terchenta la sangat. rumah adalah sangat best sampai saya malas nak update. sila terima alasan yang lebih kukuh dari tembok besar cina ini. sampai sini teringin nak makan ondeonde pulak. haish. mane nak cari eh. 



*****



sekarang mari becerita tentang watakwatak yang wujud semasa dalam perjalanan pergi dan balik saya dari kampung. watakwatak ni biasa kite jumpa. ini macam lebih kepada kritikan la. huu. macam bagos jer ko syu nak kritik orang bagai.



driver bas
saya tak faham la kenapa driver bas sekarang suke marahmarah orang. bukan semua la. ade yang baek hati macam driver eltabina ke KKTU ni. baek jer pakcik ni. tapi driver bas ekspress c***t yang saya jumpa tyme balik kampung hari tu macam ape je. die maki passenger siap cakap bodoh bagai. kan tak elok tu cakap orang bodoh. memang la puncanya salah budak tu jugak pegi sumbat lubang aircond dengan tisu. siap bebel panjang. pastu die marah orang silap naek bas. laa. itu pon nak marah. ingat semua orang tau ke? cakap elokelok tak rugi pon kot.



makcik depan sit saya
makcik ni keje die interview orang jer. siap pindahpindah tau nak borak dengan orang. giler saya mencurik dengar. antara soalan yang die tanya budak perempuan sebelah die tu.


temerloh duduk kat mana?
ayah keja mane?
mak keje ape?
belajar amek loan ke alaun?


detailed giler kot die duk interview budak perempuan tu. pastu lepas transit bas kat segamat. die pegi interview budak laki pulak. askar rasenye. dari rupa paras la. soalan die lebih kurang jer la. 


keje kat mane?
oo.. ayah dah meninggal. abes sape ade kat umah?
etc~


giler la makcik. kalau makcik nak interview saya. saya teros bagi resume jer la. hahaha. giler peramah makcik itu.


sekumpulan budak cina
ni lagi la. dah la naek bas separuh jalan je dari muar. pastu sukasuki die jer nak aturatur orang duduk mana sebab die nak duk samesame dengan geng die. slumber pegi alihalih beg orang. wtfish betol. tak pasalpasal saya duk sebelah lelaki indon. haish.



tu jer nak update. bye. 



saya tak suke awak bile awak suke die.
awak paham?



with ♥ lola




♥ Thanks For Reading SyuLola's Diary ♥

2 0 merepekmeraban:

Cekodok said...

gua dulu naik bas.. ada sorang mamat tu lambat naik sebab g toilet.. tak pasal je kena tinggal... hmm.. kejam gileee

♥miSSLoLa♥ said...

@Cekodok hahaha. itu pasal la kalau bas brenti saya sanggup tak turun. takot kena tinggal. heheh.