Friday, April 13, 2012

hodoh

salam jumaat peeps :)


tempat : fastfood at midV

situasi : bella heuheu berdiri selepas amek paper bag dekat kaunter. terlanggar tanpa sengaja staff fastfood tersebut yang tengah bawak dulang bekas makanan.


korang nak tau apa yang jadi lepas tu. staff mcD tu maki bella. maki gilagila la. dengan penuh perasaan. aku punye la terkejot. sebab bella dah mintak maaf pon sebab tak sengaja. lagi pon dari pemerhatian aku. bukan salah bella sorang. die pon salah gak. sebab tak tengok depan. sape pon yang sengaja nak benda macam ni jadi kan. yang aku kesalkan la. staff mcD tersebut seorang OKU. kurang upaya untuk bercakap dalam erti kata laen die bisu. korang boleh imagine die maki bella dalam keadaan tak boleh bercakap. dengan tangan and kaki semua terangkat.



yang aku nak cakap kat sini bukan mengeji die. sumpah. aku sungguh respect dengan insan istimewa pilihan Allah ni. tapi korang penah terpikir tak. kenapa Allah bagi die bisu? kalau die boleh bercakap mungkin lagi teruk katakata yang kuar dari mulut die.



biarlah muka hodoh perangai cantek. tapi kalau muka hodoh perangai pon hodoh. aku taktau nak cakap ape lagi. aku harap lelaki OKU tu berubah menjadi insan penyabar 1 hari nanti. bekerja dekat tempat macam tu memang perlukan kesabaran kan.



till then. bye peeps :)


p/s - esok balik kampung yooo! tapi kena keje dulu. sobsobsob.




With ♥ LoLa

♥ Thanks For Reading SyuLola's Diary ♥

1 0 merepekmeraban:

cik najihah said...

ade jugak eh..
agaknye die pun tengah penat