Saturday, June 23, 2012

tiket








lokasi : atas katil
mood : hujan
masa : 2.40 pm



aku kat kampung yawww. dan suasana mendung di petang hari ni buat aku rase macam mengantok semacam je. tapi ku gagahkan jua menaip entry ni. aku nak cerita perjalanan perit getir aku sampai ke rumah malam tadi. alahai.. tapi mata ngantok sangat la. tido jap.



*sambung*



lokasi : ruang tamu
mood : panas siot
masa : 5.43 pm



aku sambung menaip. tadi aku bangun dalam pukul 4 lebih dengar bising dekat luar. oo. kakak aku dah balik rupenye. minum petang jap. now cont my typing. hehehe. semalam sharp 5.30 tajam terus aku punch. since aku keje pagi ni, ni la pestyme aku tunggu depan mesin punch tu nak menanti 5 setengah. so aku terus merempit dengan buridah ke pekeliling. thanks to ida sebab anta aku tadi. sampai je pekeliling ida suh aku cari tiket dulu. die nak tunggu. tapi aku suh ida balik je since hari pon nak ujan. kaunter 1st aku pegi cakap 'tiket untuk tarikh 22/4/2012 semua telah habis dijual' aku macam dah tak sedap ati. cari kaunter laen. semua pon habes. aku hampir dh putus asa time tu. aku pusing belakang, terus nampak budak kelas aku time degree, suzila. aku pon hai kat die sume. die rupenye senasib dengan aku. die ajak aku naek bas lompat2. ni dah macam buat keje gile weh. kalau naek bas lompat2 ni. perjalanan aku jadi camni.



pekeliling - bentong - temerloh



so sebab ade geng. aku pon buat berani mati naek bas ke bentong padehal dari bentong ke temerloh tu belom tentu ade bas lagi. nak naek bas tu pon kene beratur panjang. sabor je la. time beratur tu plak ade jumpa indian girl. die pon nak balik temerloh jugak. die cakap 'ade orang' cakap bas last ke temerloh dari bentong pukul 9. ape lagi. dengan confident aku naek bas. bas gerak pukul 6 setengah. sampai pukul 7.45
rupe2nye bas last dari bentong ialah pukul 7 ye uolss. time sampai tu dah takde bas. so aku ngan ila n 2 indian girl ni berpakat nak naek teksi dari bentong ke mentakab. sebab mentakab lagi murah seploh hinggit. 1 teksi die amek rm 80!! aku dah redha je. janji selamat sampai umah. so dipendek kan cerita akhirnye aku selamat sampai mentakab and then kakak aku jemput kat situ. sampai rumah pukul 10 lebih. dan total kos perjalanan aku ialah 


pekeliling - bentong = rm 5.60

bentong - mentakab = rm 20

total = rm 25.60 


compare dengan tiket direct just rm 14.10 je. rugi duit gua beb.



kesimpulan dari cerita di atas sila beli tiket lebih awal. kalau tak belum tentu kau akan berada dikampung nanti. aku pon naseb je sebab jumpa kawan yang nak buat keje gile. kalau tak patah balik vista angkasa la gamaknyee. esok balik kl balik dak long anta. yesss!



With ♥ LoLa




♥ Thanks For Reading SyuLola's Diary ♥

1 0 merepekmeraban: