Saturday, August 11, 2012

ramadhan




hye peeps :)



salam ramadhan. macam tak percaya je. aku rase ni la tempoh yang paling lame aku tak update. almost a month tak update. wujudnye entry ni untuk bagitau aku masih hidup. malam ramadhan ke 22. alhamdulillah. aku rase ramadhan kali terlalu cepat berlalu. bile dah besar ni..err maksud aku bile dah dewasa ni ramadhan lebih best dari syawal. segalasegalanya lebih di bulan ramadhan. Allah bagi kelebihan dan keistimewaan dalam bulan ni. even kau bace bismillahirahmanirahim pon Allah gandakan kelebihannya sebanyak 70 kali dari bulan lain. ni ilmu yang aku dapat dari ceramah 'Andai ini ramadhan terakhirku' by 'ustazah hasni abu mansor' sungguh terkesan dalam hati aku. sampai menitis air mata aku dengar cite pasal rasulullah s.a.w. korang boleh layan video kat bawah ni kalau nak kenal ustazah ni. meremang bulu roma kot dengar die mengaji.








so macam mane persiapan raya korang? dah settle semua? aku punya baju cam biasa mak lela yang settlekan. yang laenlaen tu macam taktau nak beli ape. tudung pon recycle je. handbeg? kasot? takyah la. time tak raya pon dah banyak soping. so aku taktau nak beli ape. sayang duit oii. tapi kang kalau tak beli pape pon duit abes gak. sobsobsob. esok aku maybe akan keluar mensoping ape yang patot before balik next friday. cuti raya pon sekejap sajork. raya ke 5 bersamaan khamis dah start mencari rezeki balik. malas nak cuti lelame pon. kasi can kat orang laen. next year aku nak cuti lame kot. :)




*iklan*



birthday aku tak lame lagi. aku teringin nak benda ni. masuk dalam wish list. teringin nak orang celebrate. nak makan samesame. gelak samesame. gemok samesame. hapy samesame. mane la tau andai ini birthday terakhirku. cewahh. dah macam tajuk drama pulak.






alaaaa. bukan nak mintak kat orang suh belanja pom. kalau takde sape nak belikan. aku beli sendiri nanti. aku celebrate sendiri. aku wish sendiri. aku makan sendiri. aku yang sendiri. eh. emo pulak nak marahmarah. yela...orang tua memang suka marahmarah. fine okbai!



With ♥ LoLa




♥ Thanks For Reading SyuLola's Diary ♥

1 0 merepekmeraban:

IFA Athirah said...

wohooo...sedapnye macam rainbow kah?